3 veckor

Nu har vi varit i Australien i 3 veckor, tiden gar sa himla fort.
Vi ar fortfarande i Brisbane, den tredje storsta stan i Australien! Sa jag har shoppat lite har med,
finns sa sagt hur mycket fina klader som helst, och dyra ar dom inte heller. Vi har valdigt tur med vadret har sa vi har hunnit att sola och bada lite med, det finns ingen strand har men de har gjort en konstgjord strand pa andra sidan bron, ganska coolt.

I lordags akte vi med en bat i floden som rinner igenom Brisbane. Jatteskont var det och solen stekte pa, sag jattemanga fina hus langs floden som kostade hur mycket som helst, alla husen hade i princip pool.
Pa kvallen hade vi forfest pa hostellet, sedan gick vi till en bar dar vi dansade med kompisarna fran Canada och vid typ halv 2 tiden tog vi en taxi upp till partygatorna och dansade loss :) Avslutade kvallen pa mcdonalds med varsin cheeseburgare :) Foresten sa ar folk valdigt speciella har, de fragar ofta vart vi kommer ifran och manga gissar redan fran borjan att vi ar fran Sverige, sen vill dem ta kort pa oss a sa, kanns som vi nastan ar kandisar har *hahahaha*

Igar bokade vi antligen vara turer till Whitesundays och Fraser Island, vi har ju kollat pa massa olika stallen efter vilket bolag vi ska aka med och igar bestammde vi oss till slut :) For er som inte vet vad Fraser och whitsundays ar , sa kan jag beratta att dar finns HUR FINA STRANDER SOM HELST, vi kommer aven att segla,snorkla, bada,sola,festa,campa m.m. Kommer iallafall bli jattekul och jag langtar dit.

Men forst blir det Brisbane till Onsdag och darefter Noosa!

Denna blomma vaxte i bontaniska tradgarden i Sydney.

Jag och Frida pa Cheeky Monkeys i Byron Bay.

Lovan, jennyfer, sara och frida

Visst ar vi lika haha :)

NU ska jag ata frulle sedan ska vi kolla laget i China Town.

Hoppas att ni har det bra hemma i snon. Tusen KRAMAR

Brisbane

Vi har haft 3 underbara dagar i Surfers Paradise. En jattefin stad med fina och hoga byggnader och KANON bra shopping :) Kopte ett par skor, ett linne, en t-skirt och en klanning!

Fanns en valdigt lang och underbar strand sa vi lag dar mycket och solade. Var riktigt varmt en dag nar vi solade sa vi badade i de hoga vagorna, jattekul :)

Vi var aven uppe i ett hoghus dar vi njot av en underbar utsikt over surfers paradise.

Eftersom det var varmt sa passade vi pa att aka till Wet and Wild "vattenpark" ca 30 min fran Surfers! Var hur kul som helst :)

Idag (torsdag) akte vi vidare till Brisbane dar vi ska stanna over helgen. Det blir den sista storsta staden pa vagen upp till Cairns. Finns sa mycket fint i affarerna, kopte men ett vitt tublinne 12 dollar , billigt!

Imorgon ska vi ga till en Marknad, kul!

Nu hinner jag inte skriva mera, for vi ska laga mat som vi inte gjort pa lange!

Australien ar underbart <3

KRAMAR

Vandring !

Igar sov vi till 10 tiden sedan at vi en stadigt frukost! Pa med bikini och ut och ga klder, sedan gick vi till Lighthouse och till Australiens ostligaste punkt :)

Var en mysig vag dit forst gick vi vid stranden, sedan gick vi upp och nerfor massa trappor i bergen och det var jattefina vyer darifran :)

Pa vagen motte vi massa Odlor, jattestora "Waterdragor" som de kallas! Vi blev lika radda varje gang sa jag tror att vi vackte hela Australien med vara skrik.

Vadret var kanon lite molnigt da och da men man blev valdigt svettig! Pa toppen at vi glass :) och njot av solen och utsikten!

Pa tillbaka vagen stannade vi vid stranden och solade, efter nagon timma gick vi hem och at toast till lunch som vanligt haha!

Pa kvallen at vi pa Cheeky Monkeys som vanligt, det ar faktiskt billigare att ata dar an att laga sjalv.
Och igar at vi Cheeseburgers med fries and coke helt GRATIS! For vi fick en gratismaltid dar av hostelet! Soft
Sen far man aven varje gang en gratis ol och vin check! Sa man kan leva billigt :) Tycker faktiskt om ol lite mer nu, sa vem vet efter veckorna har , har man kanske lart sig att dricka det.

Det blev en tidigt kvall eftersom vid steg upp kl.05.00 for att aka med bussen och se pa soluppgangen vid australiens ostligaste punkt. Vadret var sadar men det var anda fint och vi sag nagra delfiner i havet, tyvarr inga valar som man kan se dar ibland, de hade varit coolt annars.

Nar vi kom tillbaka sov vi till 10. Vadret har ite varit sa bra idag sa vi har tvattat, stadat och handlat. Vi far ladda infor kvallens fest!! :)

Foresten har mina fina bruna sandlar gatt sonder :( as sur for det.
Kopte mig ett par flippflopp idag, sa far se om jag kan hitta ett par fina skor sen.

Kul med kommentarer, fortsatt med det :)

Nu ska vi snart laga middag!

KRAM <3 Tessan

Byron Bay

Har inte haft riktigt tid med att blogga de senaste dagarna! Som sagt kopte vi ju ett kort med fyra upplevelser pa som vi gjorde i helgen. Vi var pa wildlife world och tittade pa massa djur! Sedan akte vi upp i Sydney tower och hade utsikt over hela Sydney sa fint det var. Vi har varit i Manly en dag och badat och solat! tog ca 30 min bat dit fran Sydney!

Skulle egenligen gatt ut och festat pa lordagkvallen men vi orkade inte det p.g.a tidsomstallningen har varit mycket jobbigt an jag trodde bade psysikt och fysikigt!  Men nu kanns det battre, sover ocksa battre pa natterna. Sa vi spelade yatzy och kollade pa film med 2 svenska killar vi larde kanna pa hostelet!

Vi har aven varit pa Imax och kollat pa en 3D film under the sea! Handlade helt enkelt om livet under havet! For er som inte vet ar Imax varldens storsta bioduk :)

Vi har ocksa varit i China Town och Paddys market! Var valdigt kul att ga dar, precis som om man var i China! At varrullar pa en restaurang som det luktade kattpiss pa haha! Kopte en nyckelring, en liten koala som har pa sig en t-skirt som det star AUSTRALIEN pa, sa den far hanga pa resvaskan!

I lordags akte vi till Bondi Beach och spanade in livvakterna fran tv-serien :) Snygga var de! Valdigt fint var det dar men stranden var inte alls sa stor som man hade forvantat sig. vi tog in pa ett hostel dar vi fick utsikt over stranden men delade rum med en annan tjej som inte luktade gott och snarkade som en elefant! pa kvallen at vi pa en restaurang dar jag at friterad blackfisk! Pa sondagen solade vi pa Bondi Beach och sedan tog vi in pa ett hostel i stan, valdigt bra och billigt! Delade rum med  6 st andra backpackers! Varav en svensk kille som vi larde kanna!

I  mandags tog vi bussen tidigt till Spot-x. Bussresan tog ca 10 timmar men vi hade varldens roligaste busscahffor sa de gick snabbt. Kom till Spot-X pa eftermiddagen ! Vi at god mat och spelade Beer pingball pa kvallen! Pa tisdagen hade vi forst surf teori och sedan surfade vi.  Var valdigt kul men svart! Stora vagor och stromt var det sa muskler fick vi allt. Sa nu har man fatt tranningsverk!!

Vid ett tiden tog vi bussen till byron Bay dar vi ska spendera ett par dagar iallafall till Sondag! Igar var vi pa cheeky Monkeys och festade! Var billigt med mat dar och mycket backpackers! Kul!

Idag har vadret varit sadar! Men vi har iallafall solat lite! Lanade cyklar och cyklade runt har, men det var inte det lattaste man visste ju inte riktigt hur man skulle cykla i denna trafiken.

Blir inga bilder pa bloggen idag for datan ar seg, ska forsoka lagga in pa Facebook istallet!

Saknar er <3 Pusss

AUSTRALIEN

Hello !!

Tankte att jag maste ju skriva i min blogg nu nar jag ar ute och reser. I somras bokade jag for er som inte vet, en backpackersresa tillsammans med Lovisa Arvidsson, Jennyfer Kanth & Frida Roos :) till Australien :) Och tank er nu ar vi har pa andra sidan jordglotet, kan inte fatta det riktigt!

I mandags den 4 oktober da akte vi. Mamma korde mig pa morgonen till Lovisa sedan korde Lovisas pappa oss till Kopenhamns flygplats. Var jobbigt att saga hej da till mamma, nar man sag att hon hade tarar i ogonen, men tiden kommer ga sa fort har sa snart ses vi igen :)

Frukost pa ena flygresan, valdig gullig ROSA servis! En hopp bild pa mig framfar operahuset :)

Vi 4 utanfor operahuset :)

den andrades. Bangkoks flygplats var riktigt stor & fin! Vantade inte alls lange dar innan vi tog flyget till Australien 07.55 pa tisdagmorgon, de kollade igenom allas handbagage innan vi gick pa flyget, dar de missade att bade jag och jennyfer hade frukt som man inte fa ta med sig in i Australien, sa jag at upp det pa flyget & la skalet i en foliebit sen maten, sa de markte inget :)

Flygresan var ganska seg, var valdigt trott sa sov storre tiden av resan, nu fick vi lite lyxigare platser med egen tv, dar vi kunde spela spel, kolla pa film, lyssna pa musik m.m. Maten var inte god, fick fisk till middag & den smakade jatteackligt, potatisen var hard & gronsakerna ackliga med ! Men hade lite godis + att dom delade ut dricka & jordnotter hela tiden. Efter en lang tids resade landade vi 21.00 pa Sydneys flygplats! Tullen gick snabbt & vi tog snabbt en taxi till hostelet som ar jattefint! Vi var inte sa trotta sa det var lite svart att sova plus att man vaknade kl 07.00 pa morgonen.

Sa idag har vi hunnit med en hel del, forst blev det frukost pa mcdonalds, usch va fett det var. Nagon friterad potatiskaka & sen wraps med agg, becon, sas, ost & potatiskaka igen! Sa den frukosten ater jag inte igen.

Sedan gick vi ner till Opera huset och sedan vidare mot Botaniska tradgarden, var valdigt mysigt att ga dar och det var dessutom jatte skont ute, gick i shorts & tunn troja! :) Annat an Sveriges vader just nu :)

Vi kopte aven 4 biljetter for 50 dollar i det ingick besok pa wildlife, aquarium, sydney tower & ett aquarium i manly. Sa pa eftermiddagen gick vi till Aquarium och kollade pa massssa fiskar & hajar!

Ikvall at vi macka pa hostelet och nu ar man valdigt trott sa det blir tidig kvall for min del!

Hur har ni det dar hemma ?