AUSTRALIEN



Hello !!

Tankte att jag maste ju skriva i min blogg nu nar jag ar ute och reser. I somras bokade jag for er som inte vet, en backpackersresa tillsammans med Lovisa Arvidsson, Jennyfer Kanth & Frida Roos :) till Australien :) Och tank er nu ar vi har pa andra sidan jordglotet, kan inte fatta det riktigt!

I mandags den 4 oktober da akte vi. Mamma korde mig pa morgonen till Lovisa sedan korde Lovisas pappa oss till Kopenhamns flygplats. Var jobbigt att saga hej da till mamma, nar man sag att hon hade tarar i ogonen, men tiden kommer ga sa fort har sa snart ses vi igen :)


 

Frukost pa ena flygresan, valdig gullig ROSA servis! En hopp bild pa mig framfar operahuset :)



Vi 4 utanfor operahuset :)



den andrades. Bangkoks flygplats var riktigt stor & fin! Vantade inte alls lange dar innan vi tog flyget till Australien 07.55 pa tisdagmorgon, de kollade igenom allas handbagage innan vi gick pa flyget, dar de missade att bade jag och jennyfer hade frukt som man inte fa ta med sig in i Australien, sa jag at upp det pa flyget & la skalet i en foliebit sen maten, sa de markte inget :)



Flygresan var ganska seg, var valdigt trott sa sov storre tiden av resan, nu fick vi lite lyxigare platser med egen tv, dar vi kunde spela spel, kolla pa film, lyssna pa musik m.m. Maten var inte god, fick fisk till middag & den smakade jatteackligt, potatisen var hard & gronsakerna ackliga med ! Men hade lite godis + att dom delade ut dricka & jordnotter hela tiden. Efter en lang tids resade landade vi 21.00 pa Sydneys flygplats! Tullen gick snabbt & vi tog snabbt en taxi till hostelet som ar jattefint! Vi var inte sa trotta sa det var lite svart att sova plus att man vaknade kl 07.00 pa morgonen.

Sa idag har vi hunnit med en hel del, forst blev det frukost pa mcdonalds, usch va fett det var. Nagon friterad potatiskaka & sen wraps med agg, becon, sas, ost & potatiskaka igen! Sa den frukosten ater jag inte igen.

Sedan gick vi ner till Opera huset och sedan vidare mot Botaniska tradgarden, var valdigt mysigt att ga dar och det var dessutom jatte skont ute, gick i shorts & tunn troja! :) Annat an Sveriges vader just nu :)

Vi kopte aven 4 biljetter for 50 dollar i det ingick besok pa wildlife, aquarium, sydney tower & ett aquarium i manly. Sa pa eftermiddagen gick vi till Aquarium och kollade pa massssa fiskar & hajar!

Ikvall at vi macka pa hostelet och nu ar man valdigt trott sa det blir tidig kvall for min del!

Hur har ni det dar hemma ?

Ha det sa himla bra! Massa kramar Therese <3


Kommentarer
Postat av: Stora syster

Hej gumman!

Vad roligt att du redan nu skrivit i din blogg, tänker följa de andra tjejernas bloggar med.

Måste ju bli så uppdaterad som möjligt, spännande läsning!

Ha en underbar dag älskade syster!!!

Många många kramar. Hälsa tjejerna!

2010-10-06 @ 13:36:41
Postat av: Mona-Lis

Hejsan!

Gott att höra att resan har gått bra. Ett härligt hopp framför operahuset njuter vi av. Sydney Tower är något att rekommendera, beställ också lite snacks och en "mojhito". Glöm inte fota Manly och Bondi Beach, vore kul och se en Therese i dessa miljöer ;)

Akta dig för hajarna och håll er borta från surfkillarna så du kommer hem igen.



Kramar från Mona-Lis och Hasse

2010-10-06 @ 15:22:37
Postat av: Mamma

Hej älsklingen!

Skönt att höra att allt gått bra och att ni är framme. Här hemma är det som vanligt blåsigt jag har hälsningar till dig från 520 gänget.

Snart är det bonde söker fru och kaffe med glass till det. Va nu rädda om er tusen kramar från mamma och pappa:)

2010-10-06 @ 19:13:37
Postat av: Angelica

Det är nästan som att läsa sin egen blogg från resan, gjorde nästan exakt samma saker första veckan!:) Såg ni jätte fladdermössen i botanic garden? Jätte stora å ludna!;) ha de jätte bra!

2010-10-07 @ 17:30:40
Postat av: scrapparlotta

Åh, vad kul att läsa....shit vad att gå på det där akvariet och se massa läckra fiskar och hajar....Har du inga bilder därifrån? Eller ni kanske inte fick fota där....Kan tänka mig att resan ner vad set, men kul att ni fick lite bättre platser än vad ni tänk er...



Vet du vad jag gör nu??? Spelar betapet...men det är inte lika kul som det är när vi spelar:)



Ha det gott, tjejen. Var försiktig (haha...låter som värsta morsan...hihi...) Det är tomt utan dig på 520...



Kramen

2010-10-07 @ 22:06:33
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0