Koh Samui!!!



Nu ar det mindre an 3 veckor kvar tills jag kommer hem till Svedala! Kanns bra! Saknar alla dar hemma mycket och saknar mjolk sjukt mkt hahha :) Men 4 manader resande ar jag stolt over att jag kommer ha gjort! Har varit en san upplevelse!!

Vi var ju i patong ca 1,5 vecka bodde forst pa ett mysigt hotell tillsammans med jennyfer och madde, sedan nar jennyfer akte upp till bangkok bytte jag och madde till ett billigare boende och trivdes riktigt bra dar. Dock var ju tacket inte de kallaste direkt och duschen var sadar men billigt som sagt.

Vi akte pa en batutflykt alla 3 till Coral Island och Raya Bay!  Var den finaste stranden ever pa Raya Bay, havet kanndes som att ga ner i en pool och stranden var sa vit! Dock var det lite jobbigt att aka speedboat for det var sa mycket vagor ute pa havet sa det hoppade sa mycket vilket var jobbigt! Men helt klart vart att aka dit!

Jag och Madde akte aven pa en dagsutflykt till phi phi island eftersom hon inte hade varit dar. Vi snorklade och stannade pa phi phi for att ata och gud vad mycket mat vi fick ! Sedan hann vi sola lite och sedan nar vi tog baten tillbaka swatt vi pa loftet pa baten och det var sa gott, solen stralande och det var lagom varmt, vi fick in cocosdrink eftersom vi hade VIP pass :) Var riktigt soft de tog hand om oss sa vi inte kom bort hahah!

Sista batutflykten vi gjorde var till James Bond Island, dar den kanda james bond filmen spelades in for manga arsedan. Var riktigt lyckat utflykt harliga manniskor pa baten och vi hann se sa mkt pa en dag. Hamnade dock med 9 killar fran Singapore som raggade som as pa oss, och fula var dom med!!


Annars har vi mest solat,badat,shoppat,atit gott,festat!

I onsdags akte min kara resevan Jennyfer hem! Var jobbigt att saga hej da till henne eftersom vi har traffats varje dag i 3 manader! Tur att vi bara behover vara utan varandra i 3 veckor :) Love you <3


I fredags tog vi buss och bat till Koh Samui, blev en lang resa och sarskillt jobbigt for madde som hade spytt hela natten. Vi akte kl 8 pa morgonen och var framme typ 6 pa kvallen. Akte i en minibuss som slappte av oss nagonstans vet inte vart sedan fick vi vanta dar i en timma och sedan akte vi minibuss till ett annat stalle dar vi fick vanta i 30 min och sedan fick vi aka i en stor buss i en timma till hamnen dar vi sedan fick ta en bat till samui, gud vad det var omstandigt ska jag saga er! Usch! men nu ar vi har iallafall!


Kommer bli lugna dagar har i koh samui sa vi orkar med alla partyn i koh panghan nasta vecka!


Min syster berattade att det ar bara 18 dagar kvar tills jag kommer hem! Herregud det ar ju snart!
Orkar inte lagga upp nagra bilder, maste ju ta vara pa den sista tiden hehe :)

Snart fyller moster ar, grattis i forskott  <3


Puss & kram <3

Kommentarer
Postat av: Familjen

Kul och läsa bloggen som alltid! Bussresan är jag inte avundsjuk på alls. Nu ska jag snart steka köttbullar och korv till mamma, pappa, anders och mig själv ;) De håller på å riva i köket! På måndag kör allt igång. När du kommer hem är vi en bra bit på väg till det kök du alltid tjatat om! Saknar allt ditt tjat, alla gånger du retar mig, hårfönen mm... Saknar hela dig helt enkelt ;)

Ta vara på de sista dagarna nu!!!

Många pussar och kramar <3



Ps. Hörde precis att mamma sa att när köket är klart så blir de fest!! Säger bara ALL IN...haha!

2011-01-15 @ 13:57:22
Postat av: Jennyfer

Ha de riktigt bra de sista veckorna, så ses vi snart igen!! :D <3

2011-01-15 @ 14:13:28
Postat av: Gillian

Hej där! hur mkt. hinner ni med egentligen,blir trött bara jag läser,men så fantastiskt ni har det å vilka upplevelser. Kommer att sakna din blogg,jättemycket! Ha det så bra den lilla tid som är kvar,kramar.

2011-01-16 @ 02:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0