Rafting, Partybus, Uncel Brian & Great Barrier Reef :)



Gud vad dalig jag ar pa att blogga! Men det blir sa nar man gor sa roliga saker har.
Australien ar ett fantastisk land :) Och idag ar det bara en vecka kvar har, tiden har verkligen gatt sa grymt fort. Har ju varit har i 7 veckor nu. Men det ska bli jattekul att aka till Bali dar vi ska mota upp Fridas pojkvan och JP. Sen far vi se om det blir Thailand direkt eller om vi tar en svang forbi Malasiya.


Vi har gjort en hel del saker sen jag skrev sist. I sondags var vi pa Rafting och for er som inte vet vad det ar sa sitter man  7-8 personer i en bat och ska paddla ner for en fors med massa stenar och vattenfall. Det var bland det roligaste jag har gjort i Australien.
Vi akte ca kl.10  pa morgonen och vi fick en jatterolig guide som sa massa roliga skamt langs vagen och berattade om regnskogen langs vagen. Sen ville han javlas lite med oss sa han sa at oss att paddla jattemycket bara for att de skulle bli laskigare for oss, och sa paddlade vi rakt in i en klippa fattade inte varfor vi gick pa det han ville ju bara javlas med oss sa vi skulle bli radda men ingen fattade det alla var sa exlacerade.

Alla fall som man aker ner for har olika namn dopt efter en speciell handelse. Ett fall var tex dopt efter en svensk guide Martin som hade tappat sina badbyxor dar. :)





Sen valte vi aven med baten och shit vad laskigt det var, jag hamnade saklart under baten och kom inte loss sa jag fick panik och kunde knappt andas efterat.







Akte tillsammans med 2 tyskar, en guide jennyfer,frida,julia och linn.

Det var en saaa rolig dag jag skulle latt kunna gora det fler ganger man fick en san kick efterat!! Sa kul var det!

Pa mandagen lamnade vi Mission Beach och sa tog vi bussen for sista gangen upp till Cairns. Kandes konstigt att det var sista turen med Oz Experience. Pa vagen stannade vi pa en krokodilfarm. Dar fick vi halla i en bebis krokodil, en odla och en fagel. Vi fick aven vara med och mata 600 krokodiler som var 2 ar gamla och gissa vad vi matade dem med?  Ju kycklinghuvuden! Men jag gillade inte riktigt det var de var pa en san liten yta sa tyckte mest synd om dem. Sen fick vi se pa nar dom matade de storre krokodilerna.

I tisdags gjorde vi inte sa mycket mer an att vi bokade en massa aventyr pa Peterpans. Och nar vi hade gjort det fragade de oss om vi ville hanga med och festa med partybussen gratis. Sa vi stack hem och fixade oss sedan traffades vi pa Blue Sky dar vi blev bjuda pa kyckling och sallad. Dar traffade i vi alla andra som skulle med och lekte lekar. Sedan stannade bussen pa  5 olika barer dar vi shakade loss och kopte billiga drinkar, blev en jatterolig kvall med dans pa borden :)

Pa onsdagen gick jag, Jennyfer och Lovisa upp kl.07.00 for att aka ut pa Uncel Brian Tour, man var en aning trott men med lite somn och choklad pa bussen blev man pigg igen! Vi stannade vid olika vattenfall och gick i regnskogen, var jattefint och vi akte aven vattenrutschbana i ett vattenfall hur kul som helst och SUPERVACKER NATUR! Var busschaffor var den roligaste jag har haft i hela mitt liv, han pratade hela vagen om allt, gjort dansmoves till olika latar som vi hangde med pa och lekar. Sen tutade han pa alla manniskor langs vagen och hela bussen vinkade till dem var en san skon stamning pa bussen.

Igar (fredag) akte jag, jennyfer och Frida ut pa en bat tur till Barriar Reven. Vi stannade pa 2 stycken stallen och snorklade vi sag jattefina fiskar , nagra st fran (hitta nemo filmen) haftigt att fa se dem i verkligheten simmade aven med en skoldpadda och Jennyfer sag en Revhaj :) Det var en riktigt bra dag och jag rekommenderar er att snorkla i barriar reven nagot av det coolaste och finaste jag gjort. Och pa baten fick vi skaldjursbuffe, inte illa :)



Vi hyrde en undervattenscamera har ar lite av bilderna :)




Sa har snygg var jag i min blaa drakt, hello smurfen!




Idag ska vi tvatta och se om det gar att sola nagot :) Ikvall blir det fest med ganget plus Julia & Linn, roligt! Pa mandag aker vi ut pa Cape Tribulation dar vi ska bo en natt och vandra i regnskogen, bada och aka jungle surf :)


Kommentarer
Postat av: Marina

Åååå vad roligt ni har det! Jag vill med vara där ni är. Jätte härliga bilder :) Kärlek Marina

2010-11-22 @ 08:35:46
Postat av: Mamma

Tänk vad mycket ni har varit moed om. Här är det massa snö och blåst svinkallt är det. Ha så bra era sista dagar i Australien KRAM

2010-11-23 @ 20:20:15
Postat av: Gillian

Så jättemycket ni är med om,fattar inte hur ni får till allt,härliga bilder också,ha det fortsatt bra.

Här vräker snön ner å det är julskyltning idag.Få se om vi traskar ut en sväng. Kram.

2010-11-28 @ 13:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0