Cape Tribulation



"Hemma" i Cairns igen efter 2 dagar ute i Regnskogen. Var sista utflykt tillsammans alla 4, kandes trakigt att man vet det. Imorgon drar ju Lovisa till Brisbane och vi 3 aker till Darwin for att ta flyget till Bali pa lordag!

I cape tribulation bodde vi pa ett hostel som hette P.K. Hostelet var stort och vi bodde i en stuga som vi delade ett rum med 2 andra tjejer. Dock luktade rummet inte gott och det var valdigt fuktigt dar hela tiden eftersom det bara fanns en flakt i taket. Pa dagen tog vi oss en promenad langs stranden och sedan svangde vi upp pa en stig. Och omkring den stigen fanns det krokodiler och cassways, fatta vilken farozon vi gick i. Det var lite smalaskigt om man horde nagot i regnskogen trodde man hela tiden att det var en krokodil. Pa kvallen gjorde jag och Frida pannkakor, mums sedan spelade vi yatzy och kortspel, regnade ute sa fanns inte jatte mycket att gora.

Pa tisdagen morgonen vaknade man efter en dalig natt, vaknade flera ganger av att det regnade sa mycket ute. Var ju plattak pa huset sa det hordes rejalt. Vid 10 tiden kom bussen och hamtade oss som tog oss till Jungle Surfingen..
Vi fick en selle pa oss och varsin hjalm, pa min hjalm stod det Electra sa de var mitt namn for dagen, Frida fick den roligaste hjalmen Jimmy Cricket och sa satt det en stor insekt pa den.

Forst gick vi upp en bit i regnskogen till plattform 1 dar de kopplade pa en lina pa var selle och sedan akte vi uppat till en hogre plattform. Det var totalt 5 st plattformen och mellan vissa gick det ganska fort och till den sista plattformen akte vi upp och ner, det var riktigt roligt :)

Nar vi kom tillbaka till hostelet kopte jag en Ceasar Sallad, typ min forsta sallad sen jag kom till Australien sa den satt inte fel. Det regnade as mycket ute sa det var osakert om vi skulle kunna aka tillbaka till Cairns eftersom vagarna ar sa daligt pa on. Men det gick bra och vi kom tillbaka :)

Idag har vi bara slappat och solat lite vid lagunen, ikvall ar det sista kvallen tillsammans med alla 4! Har haft underbara veckor ihop med er i Australien!! <3  Love


Puss!
 

Kommentarer
Postat av: Anell,s

Hejsvejs långt där borta. Såååååå roligt att höra från er.Krokodilerna åt vi när vi var down under akta er för dom. Hur många äventyr ska ni pröva på o va ska ni göra resten av livet!!! Vi ska ha en härlig adventshelg me David o Jenny ,en riktig vargavinter har vi också. Njut av våren i Caerns. Kramar och va rädda om er från oss.

2010-11-26 @ 16:39:05
Postat av: Ann Lundkvist

Hej Therese !

Vilka äventyr ni är med om.Det är lite svårt att förstå att det finns så mycket roliga upplevelser.Här hemma har vi -10 grader och snö, inga krokodiler ! Ha en fortsatt skön resa.



Kram Inger Benjaminsson och Ann Lundkvist.

2010-11-27 @ 20:52:11
Postat av: therese

Kul att ni laser min blogg Inger och Ann :) Det ar 35 grader har hur skont som helst! Tiden gar sa fort har med redan december! Jag kommer in pa Tempo direkt nar jag kommmer hem sa jag kan kopa losgodis, for det finns inte har hahaha Ha de bra

2010-12-01 @ 14:42:46
Postat av: Emma

Hej kusin vitamin!! Nu har jag varit inne å läst om allt ni har gjort å det är ju helt sjukt va härligt det verkar...mår fortfarande lite illa av den där bilden på "lilla" spindeln!!!!! Ha det fortsatt bra å va rädda om varandra..å våga inte längta hem för här är bara kallt å en massa jobbig snö! Kram från Emma, Mikael, Edith och Ella

2010-12-03 @ 14:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0