Bali 27 nov till 9 dec !!



Ursaktar mig for att jag ar sa sjukt dalig pa att skriva har, men tiden pa Bali har gatt sa fort sa jag har inte haft nagon lust att skriva i bloggen. Men nu kommer iallafall ett inlagg pa vad vi har hittat pa har.

Vi akte lordagen den 27 November fran Darwin i Australien till Bali. Flygresan gick fort och nar vi kom till flygplatsen kom en kille och tog min vaska , jag tankte att nu ska dom kolla igenom mina saker eller nagot. Men det visade sig vara en vaskbarare. Jag fattade ju inte det forst, sa han fick 2 dollar av mig som jag hade over sen Australien. Sa nu har jag lart mig det iallafall.

Sedan nar vi gick ut stod JP och Calle och valkomnade oss till Bali, kandes tryggt att de motte upp oss. Tog en taxi till hotellet New Arena som ligger pa poppies lane 1 centralt + nara till stranden. Det var valdigt annorlunda att komma till Bali sa olikt allt vi har sett i Australien. Gatorna ar sa himla smala har och folk kor vespa precis overallt. Pa kvallen gick vi till Havanna och at :)



Jag, Jennyfer och JP delade pa ett rum och Calle och Frida bodde pa overvanningen. Pa dagarna spenderade vi mycket tid i solen och havet. Pa kvallarna var det shopping, restaurangbesok sen fest :) Hade varldens kuddkrig pa natten med jennyfer och JP var hur kul som helst :)

En dag hyrde vi en taxi over dagen och akte till ett Tempel dar vi sag en massa apor, varav en hoppade pa JP, det var kul! Vi akte sedan till en strand i padang padang, valdigt mysigt var det dar.
Och gissa vad detta kostade, ju bara 50 000 kr var vilket ar typ 40 kr i svenska :)

Sa vi lever valdigt billigt har och ater ute varje dag :) De har jattegoda fresh fruit juicer har, har blivit helt kar i ananas och banon och de kostar ca 5 kr :)

Pa torsdagen den 2 dec akte JP och Calle vidare till Thailand. Tack killar for sjukt bra dagar!!

Pa fredagen akte vi till Ubud tillsammans med Paula och Carro som ar fran jonkoping :) tog sakert over en timma att aka dit och det jobbigt var att taxichafforen inte fattade engelska men kom fram gjorde vi tillslut. Dar gick vi pa en marknad som forst var frukt och mat fram till 10 tiden sedan andrades det till en kladesmarknad kan man saga, fanns allt mojligt dar. Kopte mig 2 solglasogon for 20 kr st, en jumpsuit, en present till syrran och nyckelringar. Vid 1 tiden tog vi en annan taxi hem till Kuta.

I lordags akte vi till Gilioarna, tog totalt 4 timmar att aka dit med taxi och bat :) Vi akte speedboat sa det var riktigt kul och vadret var kanon och man mottes av kanonfint hav och superfina strander heltklart ett resemal ni ska besoka har pa Bali!

Vi hyrde cyklar och cyklade runt on, hyrde snorkelsatt och snorklade, at god mat och hade det bara gott :)
Imandags var vi tillaka pa Bali igen och New Arena, sa det blev utgang pa kvallen riktigt kul :)
Och igar blev det forfest med goteborgstjejerna och gotlandskillarna sen en lugn utgang for min del.

Idag akte vi till Nusa Dua ca 30 min harifran, dar var vi pa en jattefin strand och bara slappade. Skont att slippa alla forsaljare. Ikvall ska vi ut och ata med carro och paula och sa maste vi packa for imorgon drar vi vidare till Singapore!!


TYVARR SA GAR DET INTE LAGGA UPP NAGRA BILDER HAR! Sa himla surt. Sorry!

Ska gora det sa fort som mojligt sen ni maste ju se hur fint det ar har.

Ha det kalas!

Snart ar det kul foresten!! KRAM







Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter ju helt underbart med fina stränder sol och bad har glömt hur det känns. Här är det full vinter vitt överallt som ett julkort. Ha det fint i Singapore. Kram

2010-12-08 @ 18:30:55
Postat av: Gillian

Det är svårt att förstå hur fint,varmt å somrigt ni har det nu när vi har full vinter.Men det är jättefint på kvällarna här med alla tända ljus både i å utanför huset. Imorgon ska jag vara med Edith på Stor & Liten(julavslutning),ska bli så kul,Emma å Ella är ju med också.Sedan ska vi ut å handla till Ellas dop som är på lördag.Ha det så gott,kramar/faster.

2010-12-08 @ 19:09:37
Postat av: Marina

Ni lever ju i värsta drömmen medan jag lever i värsta mardrömmen... haha! meningen där det stod "present till syrran" tycktt jag väldigt mycket om ;)Måste skriva ner 6 st ord till dig.

JAG ÄLSKAR DIG

JAG SAKNAR DIG



Å du... snart är det kul som du skrev! God jul!

2010-12-09 @ 09:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0