27 December


Julafton!
Blev inte riktigt som planerad. Borjade dagen med att Jennyfer madde riktigt daligt och Frida var lite seg efter att hon hade varit sjuk dagen innan. Satte mig vid datan en liten stund sedan gick jag tillbaka till rummet och da hade Jennyfer spytt. Pa sjalvaste julafton med usch! tyckte sa synd om henne. Men jag gick ner till poolen vid stranden och vantade pa att Frida skulle komma. Det drojde langre an vantat sa jag bestallde in bananashake och cheeseburgare till frukost,lunch annat an julgrot ni!! haha Nar klockan var nastan 1 kom Frida tillslut och sa att Jennyfer har akt till sjukhuset. Panik!! Herregud! Jennyfer hade fatt medicin mot magsjukan a de men det hjaplte inte sa hon spytte upp det och till och med vatten.

Sa nar jag kom til sjukhuset lag hon dar och de hade precis satt in drop i hennes hand,arm! Tyckte sa synd om henne. Sedan skulle droppen ta ca 6 timmar innan den var slut. Sjukhuspersonalen sa att det var en infektion som hon hade fatt. Sedansatt dar med henne ett tag och vid 3 tiden gick jag och frida till carlitos bar och kollade pa kalle anka tillsammans med 40 andra svenskar. Kanndes valdigt konstigt att kolla pa kalle i thailand. Man kunde kopa glogg om man vill ocksa.

Sedan gick vi till rummet och fixade oss och sedan tillbaka till sjukhuset dar jennyfers dropp var klar. Men hon var trott i kroppen, och de kan man ju forsta. Vi bytte  julklappar pa sjukhuset och de var ingen dalig utsikt heller . Sag havet fran fonstret. Sedan sjutsade vi jennyfer pa cykeln till hotellet. Men jennyer orkade inte hanga med ut pa julbordet pa carlitos :( Men jag och Frida gick dit och hade en trevlig kvall med julmat och eldshow.

Fick foresten en klanning och ett par oronhangen av Frida och en ring och ett armband av jennyfer :)

Nu mar Jennyfer bra och det kandes skont att det vande sa snabbt :)

Igar var vi pa batutflykt hela dagen och besokte manga platser dar vi solade badade och snorklade. Snorklade in i grottor och det var sa jakla fint . Nagot av det haftigaste jag gjort. Solen brott in under klippan och ett fiskstim simmade forbi, assa det var sa fint ni anar inte. Ni maste testa att snorkla i grottor.



denna bilden ar fran monkey beach

Idag har vi inte gjort sa mycket. Legat mest pa stranden och vid poolen. Jag och jennyfer gick upp till viewpoint och hade varldens utsikt darifran sa fint. Men det var ett antal trappor att ga upp for forst men det var det vart. La ju ha tranningsverk imorgon. Sa otranad som man ar!!

Imorgon kommer Madeleine Larsson ner till Thailand, ska mota upp henne kl.15.30 :) pa phukets flygplats. Sedan tror jag att vi aker till Krabi, ska fira nyar dar ju! Ska bli skitskoj!! :D

Foresten kom syrran in pa hogskolan i Jonkoping!! GRATTIS!! <3



Lite bilder sen vi red elefant i phuket :)




 

Jag dricker en strawberrymojito, mums var det! Frida med hennes forrat pa hennes 20 ars dag!!

Kommentarer
Postat av: Stora syster!

Din blogg är så jäkla bra syrran! Jätteroligt och läsa och se alla bilder!! Underbart!

Nu ska ja plugga plugga plugga dagen innan födelsedagen! Kramar!!!

2010-12-28 @ 10:10:08
Postat av: Gillian

Nu har jag njutit en stund av din blogg å framförallt de härliga bilderna.Hoppas vi får en berättar-å bildtime med dig någon gång när du kommit hem.

Imorgon ska vi gratulera Marina i Hestra,ska bli så trevligt,konstigt att du inte är med ju!Men du får ha det fortsatt bra å vi önskar dig å dina kompisar ett riktigt gott nytt år.Kramar/Jan å Gillian.

2010-12-28 @ 13:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0