11 dagar kvar

Nu återstår det endast 11 dagar!

Idag har jag jobbat frukost, började kl.06.30. Puhhh, de första gästerna kom inte förrän halv 9 så de var ganska drygt tills dess plus att det var hur kallt som helst, så jag stod flera gånger och värmde mig vid toastmaskinen ;) Men de var iallafall kul att jobba med Ben & Louren. I

går blev de lite knasigt med tiden när jag jobbade frukost, Innan har vi alltid börjat 07.30 så jag ställde klockan på 06.45 & gick som vanligt och gjorde iordning mej, så kom Jack inrusande i rummet & sa, att jag skulle börjat för en kvart sedan, så de blev snabba ryck & jag kom en halvtimma försent. De visade sig att Jack hade glömt att säga till mig att på vardagarna börjar man 06.30 istället för 07.30. Hatar att komma försent, men de var ju inte mitt fel denna gången.

Kan ju berätta lite hur det går till när man jobbar frukost.
Först gör man upp frukostbuffen, fyller på dricka, bröd, ost, flingor, frukt m.m.
´Sedan är det ganska drygt så då brukar jag putsa lite bestick, sedan när gästerna börjar komma, så
säger man såklart Good Morning, sen när de har satt sig ner frågar man dem om de vill ha tee eller kaffe, och om de vill ha toast, sedan gör man iordning och går ut me det. Sedan brukar inte jag utan de andra ta beställning på va de vill ha för varm mat, tex, kokt ägg, bönor, blodpudding, tomat, chambinjoner, fisk, scramled eggs m.m.

Sedan när gäster går dukar vi upp bordet igen. Och när frukosten stänger runt 9.30-10.00 så dukar vi upp för Lunch, sen är vi klara för att sluta.

Jag har precis kollat på Charlie and the chocolate factory, väldigt dålig film tycker jag.
Börjar bli väldigt hungrig, tur att det snart är middag.



Kockens jättesöta dotter Tilly som gillar att busa med oss



Denna bilden tog jag påvägen tíll Wallingford, riktigt bra bild tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Gillian

Hej igen,du jobbar på å snart närmar sig hemresan.

Tack för smset,Ullared å gekås i tisdags å torsdags,Halmstsd i onsdags,träffade Marina en kort stund när hon var på jobbet.Det bara regnade å blåste nästan hela tiden.

Ha det bra,kramar/faster.

2009-05-07 @ 18:02:02
Postat av: Anonym

2009-05-07 @ 20:44:49
Postat av: lennart davidsson

jag tycker oxå bilden var fin. bra djup i bilden, bra att du tänkt på förgrunden.

2009-05-10 @ 07:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0