Dag 1 & 2


Trevlig resa med polarna på tåget, gick riktigt snabbt faktiskt, väl framme i Köpenhamn
var det dags att leta upp inheckningen, jag & madde gick till terminal 2 & hittade rätt incheckning direkt :)
Men de var någon konstig apparat som man skulle knappa in något på vi fattade ingenting, men de gick bra tillsut ändå.
Sen när vi skulle väga väskorna så vägde min 2 kg för mycket, så jag var tyungen att packa om, pinsamt att öppna väskan för as mkt folk, så hela mitt handbagage blev fullt med massa skor & därmed 2 kg tyngre.
Väl inne på Tax-Freen skulle vi leta upp de andra men de fanns inte någonstans, så vi gick runt & tittade i alla affärer & köpte oss en kycklingsallad som inte alls var så god.

  Sedan gjorde vi ett nytt försök att hitta dom & tillslut hitttade vi dom & de dröjde inte länge då PAULINES namn ropades upp i högtalarna, så de blev ett snabbt hej då.

Flygresan gick snabbt & vi fick till & med mat på flyget sandwich & en choklad som innehöll 99 % kalorier!!
Väl framme på Heatrow som var ganska stort, fann vi våra väskor snabbt & då var det dags att hitta en buss till Oxford & de gjorde vi:) Men busschaffören var världens tjurigaste människa, usch! En timma senare var vi framme i Oxford vi visste inte vart vi skulle gå av men vi chansade , där mötte vi en gubbe som förklarade vilken buss vi skulle ta & vi kom tillslut fram till Shillingford, helt döda!
 
Och där var vi tvunga att gå i ca 20 min med våra världstunga väskor, men hotellet så iallafall mysigt ut & solen sken :) Vi fick inte bra bemötande de trodde att vi inte skulle komma utan att vi skulle kommit förra vecka isåfall. Men vi fick i oss lite kycklingsallad & sedan visade en oss till vårt rum, ett skabbigt hotellrum med en luktade heltäckningsmatta som luktar fotsvett. Men sängarna är sköna iallafall!
Med as mycket huvudvärk , knarkade jag i mig 3 st alvedoner, men de hjälpte inte ! Så jag
Jag och Madde ville bara åka hem så båda började lipa.

DAG 2
Vaknade efter en skön natt 10 timmar :)
Blev lite frukost youghurt & flingor sen började vi jobba i serveringen.
Engelska går inte så bra än, men hoppas att de blir bättre. Man blir så avundsjuk på deras fina engelska, sen frammåt 2 var vi as hungriga så vi vi fråga efter mat & de blir mackor med youghurt. Vi slutade runt 5 tiden , och vid 6 fick vi pommes med en tjock hamburgare, inte den bästa maten hoppas att vi slipper leva på pommes i fyra veckor.

Ikväll har vi gått till Wallingford & skulle köpa lite frukt så vi överlever, men de hade precis stängd affären, typiskt.!

Man känner sig ganska borta här ingen aning när man ska jobba & hemlängtan redan!

Nu ska vi kolla på en film sen blir det GOD NATT
Puss & kram / Therese






dag ett och två
tur att jag har min maddline <3



Kommentarer
Postat av: Jossan

Åh, tessan, hoppas verkligen det blir bättre ooch bättre bara ! :D <3

2009-04-21 @ 23:01:05
URL: http://jorra.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gumman, det blir säkert bättre! Stå på er! Pussar och kramar från oss alla på Island

2009-04-22 @ 00:19:14
URL: http://magnussonlisa.blogg.se/
Postat av: Stina

Det kommer nog att bli jättebra, alltid jobbigt i början att vänja sig vid något nytt, och ni är ju två stycken i alla fall :)

2009-04-22 @ 08:33:30
Postat av: Lina

Du kommer klara det galant!!!Lycka till och skicka gärna ett vykort till mig..haha. Saknar dig snygging<3

2009-04-22 @ 09:05:08
URL: http://linapalmgren.blogg.se/
Postat av: Stora syster

Lilla systeryster!!! Det kommer bli bättre. Jag kände mig oxå lite borta när jag var utbytesstudent i Tyskland, men det blir bättre och bättre och engelskan kommer bli bättre, det kommer du märka, det gjorde jag. På söndag ska det bli ca 25 grader varmt och jag är hemma i Hestra, fast ingen Therese och sola och bråka med =( Älskar dig av hela mitt hjärta! Puss å kram <3

2009-04-22 @ 09:40:06
Postat av: Linnea

Åh vännen! Du ska se att det kommer att bli mycket bättre när ni lär känna den andra personalen lite bättre och börjar hitta lite bättre. Det är ju alltid jobbigt att komma till ett nytt ställe innan man känner någon! Bara stå på er, om ni väl har åkt dit kan ni ju lika gärna passa på att ha riktigt roligt också! :D

2009-04-22 @ 09:55:31
URL: http://linneaharaldsson.blogg.se/
Postat av: Gillian

Hej igen,hoppas det har lättat lite från allt nytt som du utsatts för,jobbigt med alla nya upplevelser,det kan bara bli bättre nu,kämpa på.

Det är bara att bryta ihop å komma igen som man brukar säga.

Ha det nu så bra du kan.

Farmor hälsar.Kramar/faster.

2009-04-22 @ 17:29:42
Postat av: lisa

Det som inte dödar det härdar. Dödstråkigt med dåligt bemötande. Hade inte skolan kollat upp att allt var klart? Du fixar detta, snart blir det lite mer hemtamt och språket börjar flyta på. Men man känner sig liten på jorden. Vi saknar dig. Kramiz

2009-04-22 @ 17:54:45
Postat av: chall

vännen, jag känner igen mig hur jag reagerade när jag kom till England, allt var så annorlunda. bröt ihop och ville åka hem, men efter några dagar började jag vänja mig med kulturen och tycket det var riktigt bra, du kommer få det toppen!! PussPuss snygging ! <3

2009-04-22 @ 18:50:07
URL: http://petterssoncharlott.blogg.se/
Postat av: Jennyfer

Teeessan, älskling! hoppas det har gått bättre nu! Förstår att det är jobbigt i början innan man känner sig hemma.Engelskan kommer snart kännas bättre!! Tänker på dig hela tiden! Älskar dig lovely!! <3

2009-04-22 @ 21:05:56
URL: http://jennyferkanth.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Det kommer gå bra, det är alltid jobbigt i början, peppa varandra och ni kommer få det utmärkt! :D

2009-04-22 @ 21:21:37
URL: http://lovisan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0